Modellashtirish Samarqand shahrida 193 ta, Samarqand aglomeratsiyasida 767 ta transport tumanlariga bo‘lindi

SIMETRA xorijiy korxonasi Samarqandda qulay transport tizimi yaratish uchun ishlab chiqilayotgan loyihani yakunlash arafasida. Dastlabki ma’lumotlarni to‘plash, ular asosida transport modelini yaratish, rejalashtirish hujjatlarini ishlab chiqish har qanday loyihaning eng muhim bosqichi hisoblanadi.
Matematik transport modeli nima uchun ishlatilishiga oydinlik kiritib o‘tsak.
Samarqand aglomeratsiyasining transport master rejasi keyingi 10 yil davomida aglomeratsiyaning butun tizimni bosqichma-bosqich rivojlantirish bo‘yicha yechimlarni o‘z ichiga olgan dastur hisoblanadi. Ushbu hujjat transport tizimining hozirgi holatini aks ettirish hamda uni rivojlantirish bo‘yicha qabul qilingan rejalar va chora-tadbirlarni bog‘lash uchun zarurdir.
Transport modeli hisob-kitob qilish va qaror qabul qilish imkonini beradi. Misol uchun, transport oqimini o‘rganish orqali yangi yo‘l ochish yoki yo‘lovchilar oqimidan kelib chiqib yangi yo‘nalish tashkil qilish va hakazo. Matematik transport modeli - transport tizimining "raqamli juftligi"dir, bunday gipotezalarni tajribadan o‘tkazish mumkin bo‘lgan sinov maydonidir.
Transport modeliga talab va taklif qanday: aholi soni va tuzilishi, ish o‘rinlari soni, yirik korxonalar, savdo markazlari va boshqa diqqatga sazovor joylarning joylashishi haqidagi ma’lumotlar yuklanadi. Modelda Samarqand aglomeratsiyasining barcha yo‘llari, undagi bo‘laklar, transport harakatini tashkil etish, chorrahalarda svetoforni tartibga solish xususiyatlari haqida ma’lumotlar keltirilgan.
Modellashtirish Samarqand shahrida 193 ta, Samarqand aglomeratsiyasida 767 ta transport tumanlariga bo‘lindi. Loyihada yo‘l tarmog‘ining 58 mingdan ortiq qismi, temir yo‘lning 184 ta va tramvay yo‘llarining 159 ta, shuningdek, jamoat transport yo‘llari o‘tadigan 11 mingdan ortiq yo‘l bo‘lagi va 2061 ta to‘xtash nuqtalari mavjud. Jami 50 ta shaharlararo va 76 ta shaharlararo avtobus yo‘nalishlari va 1 ta tramvay yo‘nalishi modellashtirildi. Transport tizimining tugunlari soni qariyb 24 mingtani tashkil etdi.
Loyihalarda har doim yo‘llar va yo‘l tarmog‘idagi o‘zgarishlar, qurilish va ta’mirlash ishlari uchun aniq chora-tadbirlar, turli iqtisodiy shart-sharoitlar va hududiy rivojlantirishlarni hisobga olgan holda, yil davomida Transport tizimini rivojlantirish uchun turli variantlar e’tiborga olinadi. Bunday variantlar juda ko‘p bo‘lishi mumkin va transport modeli yordamida siz ularning barchasini baholashingiz va eng yaxshisini tanlashingiz mumkin.
Transport modeli doimiy harakatda bo‘lishi lozim, bir marta va barcha ishlab chiqilgan tuzilma uchun u "tirik" vositadir. Agar biz transport modeliga o‘zgartirishlar kiritsak, masalan, qurilayotgan yangi turar-joy binolari hisobiga aholining ko‘payishini e’tiborga olib, transport prognozini qurishimiz mumkin. Masalan yangi uylardagi aholi kelajakda transport holatiga ta’sir qiladi va albatta, Samarqand aglomeratsiyasi rahbariyati transport buzilishining oldini olish bo‘yicha qanday chora-tadbirlar qo‘llash kerakligini oldindan bilishi kerak.
Ayrim hollarda o‘zaro almashinishlar, murakkab kesishmalar aniq transport tizimini batafsil o‘rganishni talab qiladi hamda trafikni tashkil qilishning vizual simulyatsiyasi asosida transport modellari yaratiladi. Ular transport holatini piyodalar va haydovchilar darajasida tahlil qilish imkonini beradi.
Samarqand viloyati transport boshqarmasi axborot xizmati